Rupert audiogidas
Kiti kambariai

Edward Thomasson: Gėda, 2020 

Edward Thomasson

Gėda, 2020 

Kreidelės ir akvarelė ant popieriaus, penki skenuoti piešiniai, 270 x 210 cm.

„Gėdą“ sudaro penkios paveikslų plokštės, kuriose vaizduojama penkių žmonių grupė. Šie žmonės mėgina bendrauti iš atskirų patalpų pastelinėmis sienomis. Norėdami pasiekti vienas kitą, jie laužiasi per juos skiriančias pertvaras. Ant grindų guli sulaužytų pertvarų dalys. Grupės padarytos skylės – raidžių formos.

Pirmoje plokštėje žmogus balta siena lipa iš mėtinės spalvos kambario. Skylė, per kurią jis lipa, yra „S“ raidės formos. Jis laiko žmogaus iš kitos kabinos riešą, o pastarasis kitoje plokštėje siekia „H“ raidės formos angos. Šis antrasis veikėjas vos tesiekia kitoje kabinoje esančio žmogaus ranką, pastarajam savo ruožtu linkstant link „A“ formos skylės ir iš paskos tempiant kaimyną. Ketvirtasis personažas vaizduojamas prasilaužęs pro savo rausvos kabinos sienos apačią ir ropojantis per savo paties iškirstą „M“ formos skylę. Penktojoje plokštėje pavaizduotas veikėjas žiūri pro akutę, kuri taip pat gali būti suprantama kaip „šlovės skylutė“ (angl. glory hole). Įtrūkimas baltoje sienoje skylę paverčia „E“ raide. Kartu visos plokštės sudaro žodį „SHAME“ – gėda.

Šiuos paveikslus kreidelėmis ir akvarele sukūriau namuose, privačiai, iš pradžių mažesniu masteliu. Tada jie buvo nuskenuoti, išdidinti ir atspausdinti ant vinilo. Dabar jie pristatomi čia, ant išorinių parodos erdvės langų, viešai, lauke – vietoje, kuri man atrodo tinkama pasidalinti gėda.Edward Thomasson yra britų menininkas, gyvena ir dirba Londone, kuria spektaklius, vaizdo įrašus ir piešinius, kuriuose nagrinėjami socialinės bei seksualinės sąveikos prieštaravimai ir kompleksiškumas. Grįsta paties menininko patirtimi, jo kūryba atspindi būdus, kuriais mes siekiame intymumo, bendros būties sunkumus, ir nepaisant visko visų mūsų jaučiamą troškimą užmegzti ryšį bei peržengti savo pačių odos ribas.