Lt  /  En

Daiktai su kuriais mąstome

Baigiamojo 8-osios Rupert alternatyvios edukacijos programos renginio pavadinimui pasirinkome sąkinį Daiktai su kuriais mąstome. Šis sakinys įsitraukia į daugybę kontekstų ir talpiną eilę nuorodų klausdamas kokius daiktus turime galvoje ir kas esame mes? Trylika atrinktų menininkų, kuratorių, mąstytojų, tyrėjų ir programišių pastaruosius penkis mėnesius mąstė kartu ir su įvairiais daiktais kuriančiais tinklus ir pasinerenčiais į tėkmes su kuriamos mes žaidžiame, svajojame ir įsivaizduojame. Kaip ir daiktai, mes esame čia ir nuolatos tampame. Daiktai su kuriais mąstome kuria progą žvilgtelėti į skirtingus pasaulius ištroškusio stebėtojo žvilgsniu. Renginys tuo pat metu leidžia prisiliesti prie programos ir yra alternatyvios edukacijos dalis.
Dabartinė situacija reikalauja atsitraukimo į virtualybę, todėl siūlome keturkampį spalvingų pasaulių vaizdą.

Jurgis Bernatonis

Protein Garden

Vaizdo įrašas, mišrios technikos instaliacija, 5' 00'', 2020

Per pastaruosius penkis mėnesius rinkau duomenis apie įvairius baltymus. Pasinaudojęs rastais duomenimis sukūriau algoritminę seką, kad imituočiau naujų baltymų struktūrų augimą. Parašęs kodą palengvinau skaičiavimo procesus sode, kaip augimo kintamajame.

Baltymų sodas tiria archyvuotus skaitmeninius baltymų duomenis, algoritmus interpretuojančių variklių paklaidas ir materialines tikroves. Struktūrinėje biologijoje grafiniai vaizdavimai padeda geriau suprasti sudėtingus junginius, nukleorūgštis, ir yra svarbūs perduodant surinktus duomenis. Nors vizualus pateikimas padeda suvokti didelius kiekius sudėtingų skaitmeninių duomenų, kurie kitaip žmonėms būtų nesuprantami, jis taip pat, iš esmės, yra linkęs į išskyrimą, todėl daugelis istorijų lieka nepapasakotos.

Instaliacija buvo suprojektuota ir iškasta kastuvu mano tėvų sode, tarp braškių ir krapų. Konstrukcija buvo pastatyta ir veikė vieną savaitę. Nors mano programoje vis dar yra klaidų ir nesklandumų, ji sukūrė naujas baltymų struktūras, kurias demonstruoju vaizdo įraše.

Jurgis Bernatonis
Lapkričio 26 d. 18:00

Céline Mathieu

MATTER

Textas ir garso įrašas, 7' 46'', 2020

ATHLETIC MESH KNIT
CRYSTAL MEDIUM BLUE

Skaito Alex Rodgers

Céline Mathieu
Lapkričio 26 d. 18:00

Sholto Dobie

Whirlpools: I

Garso įrašas, 4' 32'', 2020

Šie kūriniai - tai kompostuoti trijų performansų, vykusių temstant trijų vandens telkinių pakraščiuose prie Druskininkų miesto, likučiai. Naudodami mikrofonus, rastas nuolaužas ir styginį instrumentą jie apeina miglotą kelią tarp autoportreto ir lauko įrašymo, dokumentuodami bandymą pokštauti ir bendrauti su slidžia aplinka.

NKO

compact lacing: a party invite

Vaizdo įrašas, 21' 06'', 2020

Siųstuvai, dainuojantys minkštą apokalipsę. Pasirodantys ateivių pavidalai. Statinis triukšmas. Apsvarstyti pažangą. Nepakanka valandų žaidime.

compart lacing - kvietimas į vakarėlį, prasidėjęs, kaip sapnas, galiausiai tapo techno-kūrybinių suvaržymų mankšta. Laiptinėje atsieti nuo konkretaus pavidalo, NKO ir RUPERT dirbtinio intelekto pokalbių robotas audžia antinaratyvus apie sekimo intymumą, virtualią realybę, prieigą prie skaičiavimų ir negebėjimą laisvai judėti erdvėje. NKO ekrane dokumentuoja savo atsitiktinį mokymąsi dirbti 3D modeliavimo programine įranka, kviesdamas(-a) jus į šiluminio kartografavimo vakarėlį, vyksiantį kažkada pavasarį. Tai planavimo etapas.

NKO
Lapkričio 26 d. 18:00

Artūras Čertovas

In between nests and pipes

Koordinatės, nuotrauka, besiplečiančios putos, mediniai objektai, aliuminio lakštas, plastikinis vamzdis, 2020

Įvietinta architektūrinių objektų, statybos elementų, paveikslo ir užskvotintos erdvės instaliacija. Ją įkvėpė struktūrinė statybų aikštelių laisvė ir pragmatiškas, pakartotinis daiktų panaudojimas kaimo vietovėse. Objektai buvo sukurti su giliu troškimu improvizuoti ir iš vieno dalyko sukurti kitą; jie buvo sukonstruoti iš aplinkoje rastų elementų ir žaliavinių statybinių medžiagų likučių. Pats darbas balansuoja tarp:

baigtumo ir neišbaigtumo,
neapibrėžtumo ir konkretumo
funkcionalumo ir nefunkcionalumo,
pragmatiškumo ir poetiškumo,
klestėjimo ir irimo.

Nepaisant instaliacinių objektų klajokliškumo, jie susilieja su parodos erdve ir tampa vienu darbu. Tokiu, į kurį galite įeiti ir naudoti bet kokiems tikslams.

P.S.
Tiesiog sekite paskui mėlyną vamzdį.

Artūras Čertovas
Lapkričio 26 d. 18:00

Sholto Dobie

Whirlpools: II

Garso įrašas, 4' 21'', 2020

Aistė Ambrazevičiūtė

Polyphonic Assemblage

Vaizdo įrašas, skaitmeninė spauda ant popieriaus, 2020

Aš surinkau vieno Ruperte esančio beržo žievės atvaizdus ir panaudojau juos kurdama panašias į medį, žieviškas, apčiuopiamas, daugiaraštes, jutimines, dekoratyvias, intuityvias, sudėtingas, hiperartkuliuotas, įvairiapuses, drovias, drąsias, analogines, virtualias, natūralias, dirbtines, pasenusias, madingas, abstrakčias, materialias, makro, nostalgiškas, įsivaizduojamas, vietines, kosmines, nederančias, blizgančias, pilkas, žvilgančias, permatomas, auksines tamsias tekstūras.

Paprastai dirbu su skaitmeniniais įrankiais ir didžiąją laiko dalį praleidžiu prie ekrano. Šie metai mums visiems buvo kitokie ir aš pajutau norą kurti negatyvioje erdvėje, kuri man labiausiai patinka. Todėl šiam projektui nusprendžiau sukurti fizinį tekstūrų albumą, pažaisti su visais įmanomais popieriniais paviršiais, kuriuos galėjau įsigyti, ir galiausiai nufilmuoti bei sumontuoti savo pirmą namų gamybos vaizdo įrašą.

Kviečiu pažiūrėti dokumentaciją apie mąstymą tekstūromis, supratimą įgyjamą liečiant ir mokymąsi per jausmą.

Aistė Ambrazevičiūtė
Lapkričio 26 d. 18:00

Dalia Maini

WE EW

Tekstas, garso įrašas, 2020

We EW - tai tarpusavio priklausomybės ir bendrumo istorija įsikūrusi vienos iš daugybės galimų ateičių ribose. Iš tikrųjų ji reikalauja jūsų, skaitytojų, vaizduotės pastangų. Pažadėkite man, kad laikysitės tvirtai įsikibę aplink esančių elementų: žemės, oro, vandens, biosferos, kurios dalis esate, savo mėgstamiausio technologinio įrankio. Vykdydami šį suvokimų, įspūdžių rinkimo ir grūdų grandinės prašymą, laikykite savo mylimojo ar mylimosios rankas.
Ir turėkite omenyje, kad žemės, dirvožemio negalima pasisavinti, jis priklauso jai; ji nepriklauso niekam. (Bruno Latour)

Teksto redaktorė: Kari Rosenfeld

Dalia Maini
Lapkričio 26 d. 18:00

Guoda Šulskytė

Entanglements

Vaizdo įrašas, biomedžiaga (natrio alginatas, kalcio chloridas, vanduo), 7' 03'', 2020

Įsipainiojimai - tai bandymas susitaikyti su vis nesvetingesnėmis sąlygomis. Įsivaizduojant protezinę odą, įgalinančią žmogaus simbiozę su kitties organizmais, kalbama apie tarpusavio priklausomybę po ekologinės katastrofos.
Trumpametražis filmas buvo nufilmuotas druskos kasykloje Saline, Ekvadore. Jame naudojama biomedžiaga iš dumblių sudaro sąlygas, leidžiančias ekstremaliomis sąlygomis klęstintiems organizmams gyventi šalia žmonių.

Citata iš Samuelio Beketo pjesės Žaidimo pabaiga (1957)
Balsas: Polina Cold
Garsas ir aktorius: Alfredo Ramírez Raymond

Gouda Šulskytė
Lapkričio 26 d. 18:00

Vilius Vaitiekūnas

Situating in the Inherited School

Vaizdo įrašas, 07' 38'', 2020

Prireikė vos vieno kolegos skambučio, kad drauge parašytume paraišką ir visiškai įsipareigotumėme Aleknaičių projektui. Tai nutiko šių metų liepą.

Šiuo metu Aleknaičiai virsta plačios apimties bendruomeniniu / edukaciniu / rezidenciniu / meninių tyrimų centro projektu. Jo kertinis akmuo - buvusi pradinė mokykla, jos erdvės ir aplink besirenkanti bendruomenė; materialus ir kultūrinis paveldas, kuriuo remiamės. Apleista šiuolaikinė biurokratija ir materialiniai poreikiai. Sutelktinis finansavimas. Maždaug šešių šimtų kvadratinių metrų erdvės išlaikymas. Čia matysite, kaip mano draugai, šeima ir aš suvokiame, kas vyko per paskutinius kelis mėnesius.

Spalio 19 dieną kartu su seneliu nuėjau patikrinti, kaip veikia beveik 25 metų nepaliesta šildymo sistema.

Šildymas šiam pastatui ir viskam, kas ji palaiko, yra labai svarbus.

Vilius Vaitiekūnas
Lapkričio 26 d. 18:00

Sholto Dobie

Whirlpools: III

Garso įrašas, 4' 23'', 2020

plot twist

oops, you're muted

Gyvas pasirodymas, 2020

Jo Kali ir Georgie Sinclair (draugės, bendradarbės ir plot twist įkūrėjos) Oops youre muted parodoje dalijasi elektroniniais laiškais, kuriuos siuntė viena kitai kelios savaitės prieš renginį. Dialogo metu jos paliečia savo santykį su technologijomis, intymumu, laiko leidimą drauge per atstumą, ir „priemonių rinkinio“ kūrimo problemą nepastoviais laikais.
Šie elektroniniai laiškai atspindi jų mokymosi stilių. Menininkės renka mintis klaidžiojančių (ir dažnai neišsamių) diskusijų metu. Skaitymas vyksta skaitmeniniuose priemonių rinkinio, kuris laikui bėgant atsiskleis kaip rūpinimosi ir priežiūros internete apmąstymo archyvas, namuose.

[aprašymas] Atsidarius langui, kamputyje pasirodė mažesniuose langeliuose esančios figūros. Viena rudaplaukė, kita šviesiai dažytais plaukais, abi su akiniais. Ekrane raibuliuoja vanduo ir plūduriuoja daiktai: plastikinė gyvatė, obelis, rudas megztas šalikas. Figūros kalba pakaitomis ir spragteli ant ekrane esančių objektų. Tai atveria langelius, kuriuose yra jų elektroninių laiškų fragmentai. Slinkimas, spragtelėjimas, kalbėjimas - šis ritualas kartojamas tol, kol atrakinami visi objektai.

plot twist
Lapkričio 26 d. 18:15
GYVAI

Dalyviai: Aistė Ambrazevičiūtė, Contaminated Nails, Artūras Čertovas, Céline Mathieu, Dalia Maini, Guoda Šulskytė, Jo Kalinowska & Georgie Sinclair (plot twist), Jurgis Bernatonis, NKO, Sholto Dobie, Vilius Vaitiekūnas

Kuratorius: Tautvydas Urbelis
Koordinatorė: Gabrielė Marija Vasiliauskaitė
Dizainas: Taktika Studio
Programavimas: Andrius Zupkus
Praktikantės: Saulė Savanevičiūtė, Radvilė Mauricaitė, Ramunė Balčiūnaitė

Rupert veiklą remia Lietuvos kultūros taryba
Rėmėjai: Vilniaus miesto savivaldybė
Programos partneriai: Pakrantė, Gluk Media, Kintai Arts, Žeimių dvaras/ Aikas Žado laboratorija
Dėkojame: Rupert komandai, Rupert tarybai, Alumni tarybai, Nidos meno kolonijai, Kauno menininkų namams, Galerijai 101, SODAS 2123, Atletika, Autarkia, Techanariumas ir visiems nepakartojamiems programos tutoriams.