Marijn Degenaar & oxi peng

Marijnas Degenaaras (Circular Ruins) (Nyderlandai / Vokietija) – menininkas, dirbantis garso, judančio vaizdo ir performanso srityse. Kurdamas tonų, ritmų ir tekstūrų niuansų kombinacijas, skirtas palengvinti hipnagogines keliones, jis per kūrybą tyrinėja sapnus ir psichodeliją. Iki modernybės egzistavusiomis maginėmis praktikomis, mitologija ir jų santykiu su nežmogiškuoju intelektu besidomintis Marijnas siekia atverti portalus, įgalinančius įvairias suvokimo rūšis. Amsterdamo Sandbergo institute menininkas įgijo dailės ir dizaino srities meno magistro laipsnį.

oxi peng (Šveicarija / Vokietija) yra atminties būtybė, praktikuojanti (įkūnytą rašymą), kurianti (psichodelinę poeziją) ir švelniai svajojanti apie (rožinį lėtūną). ji/s/jie/tai/murkt rašo pasitelkdami tamsą, vandenį, miegą, jokajus, kraštovaizdžius, čiuptuvus, burbulus, dvasias, pažeidžiamumą ir įvairaus pobūdžio svetimųjų rezistenciją. keisdami pavidalą ir nardydami tarp tikrovių, oxi pėdsakus galime aptikti shuyi cao kūrinyje „begin with the end of what comes before“, berglind thrastardottir darbe „sunset peaches“, yenchun lin „here, a nut falls twice“, crosslucid „dwellers between the waters”, 33emybw „holes of sian“, tianzhuo chen „trance“, ir…

„kriauklės, švytinčios it žarijos“ („shells that glow like æmbers“) – tai tarpdisciplininis garsų ir būrimo projektas, kuriuo nagrinėjamos galimybės paversti garsą semantine bei dvasine, estetinį jautrumą ugdančia kolektyvine praktika. Projekte siekiama eksperimentuoti su skaitymo aktu kaip garsinės materializacijos procesu, sukuriant meditatyvaus klausymosi patirtis, leidžiančias klaidžioti giluminiuose sąmonės lygmenyse. Daoizmo, Pauline Oliveros kūrybos ir senovinio animistinio tikėjimo įkvėpta praktika veda dalyvius į gilaus įsiklausymo būseną, pasiekiamą, dueto žodžiais, per „gilųjį skaitymą“, t. y. skaitymą, kuris suvokiamas kaip klausymasis, jutimas, burtažodžių sakymas – kaip ritualinės ir maginės praktikos forma.

„kriauklės“ – tai pirmasis dueto sukurtas „giliojo skaitymo“ performansas, paremtas senovės kinų tekstu „Shan Hai Jing“ (山海經) – IV a. pr. m. e. nežinomų dvasių sukurta mitinės geografijos ir fantastinių būtybių enciklopedija. Šiuo kūriniu formuojamas garsinis kraštovaizdis, kuriame pasirinkto teksto semantinės reikšmės išverčiamos į dažnius ir vibracijas. Giliojo skaitymo ir klausymosi metu ištariant senovinę dvasių išmintį, derinant elektroninius ir akustinius instrumentus, lauko įrašus bei vokalą, sukuriamas garsinis peizažas. Dalyviai kviečiami įsitraukti į giliojo skaitymo procesą ir aktyviai klausantis susitapatinti su šiuo garsiniu kraštovaizdžiu bei galiausiai atrasti, kokiais būdais įmanoma susitikti su tekstuose gyvenančiomis dvasiomis.