Åsa Cederqvist ir Janna Holmstedt
Åsa’os Cederqvist kūrybos pagrindas – performatyvumas. Išraiškai ji renkasi videomeną, skulptūrą, garsą, neretai ir papildytąją realybę ar performatyvius plėtinius, o kartais visus šiuos elementus sujungia. Savo darbais Åsa skatina žmones žengti į kūrybos teritoriją, kurioje susilieja stebuklai, groteskas ir humoras. Jos kūriniuose nagrinėjama per krizes suaktyvėjančios vaizduotės ir pažeidžiamumo tema. Åsa yra surengusi parodų ir pasirodymų visoje Skandinavijoje ir Europoje. Neseniai jos personalinės ekspozicijos pristatytos Švedijoje: To Excersice the Uncertain – Eskilstiunos meno muziejuje, o States of Becoming – Gustavsbergo kunsthalėje. Menininkės filmai rodyti Kalbjergos kino festivalyje Švedijoje, Videogramose Kaune ir VAFT kino festivalyje Suomijoje. Šią vasarą jos darbas Giga-annum buvo įtrauktas į didžiausią kada nors Švedijoje surengtą parodą „Suaustos erdvės“ (angl. Woven Spaces), pristačiusią 10 papildytosios realybės darbų net 150-yje erdvių visoje Švedijoje. Åsa yra baigusi magistrantūros studijas Stokholmo Konstfack universitete ir doktorantūros studijas Stokholmo Karališkajame meno institute.
Turiu asmeninės perdegimo ir išsekimo patirties, kurią matau kaip paralelę nuolatiniam mūsų planetos naikinimui ir griūvančioms visuomenės struktūroms. Kaip galėtume formuoti atsparumą ir kurti gijimą skatinančias situacijas? Juk mes ir esame gamta. Tirsiu laukinių moterų, naujojo stebukliškumo ir laukinės gamtos sąvokas, domėsiuosi cikliškumu. Ketinu toliau tyrinėti, kaip susijungia erdvinė dramaturgija, ezoterinė praktika ir skaitmeniniai žmogaus plėtiniai.
Janna’os Holmstedt praktiką sudaro klausymosi sesijos, pasivaikščiojimai, performansai, tekstai, garsas, instaliacijos ir bendradarbiavimo projektai. Ji tyrinėja painius dalykus: bendravimą tarp biologinių rūšių, daugiau nei žmogiškus santykius, kūnų, aplinkos ir technologijų tarpusavio sąveiką. Gilinantis į šias temas, svarbiais Jannos apmąstymų kompanionais tapo delfinai, kukurūzai ir pūslėtasis guveinis. Menininkė yra Švedijos Lundo universiteto vaizduojamųjų menų daktarė, The Posthumanities Hub mokslinė bendradarbė, viena iš kolektyvo (P)Art of the Biomass įkūrėjų ir tarpdisciplininio tyrimų projekto Humus economicus iniciatorė. Pastaruoju metu savo darbuose Janna daugiausiai dėmesio skiria dirvožemiui kaip terpei ir daugialypės veiklos zonai. Jos moksliniai interesai apima įvietinto klausymosi ir pasakojimo praktikas, rūpestingumo ir dėmesio aplinkai ugdymą bei kompozicijos sąvoką išplėstiniame žanrinėms kategorijoms nepaklūstančių meno praktikų lauke.
Holi Biont pasivadinęs Åsa‘os ir Janna‘os duetas, reziduodamas Vilniuje, dirbs prie bendro kūrinio, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka sliekas. Tyrinėjimu grįstose atvirose Holi Biont sesijose žaidžiama ir eksperimentuojama su zoomorfinėmis transformacijomis, neįprastais santykiais ir suvokimo būdais, kai technologiniai procesai susilieja su organiniais, kūniškais ir žemiškais dalykais. Holi Biont darbai sesijomis jau pristatyti Stokholmo erdvėse Fylkingen, Färgfabriken ir Uniarts, taip pat įtraukti į Janna’os esė Follow the Blind, Mimic the Wind and Become a Worm, 2020 m. gruodį publikuotoje leidinyje Unlikely Journal for Creative Arts.
Images: (1) Holi Biont: Work in progress, 2023; (2) Åsa Cederqvist, Frida-Li Lövgren nuotr.; (3) Janna Holmstedt, Åsa Cederqvist nuotr.
Prie šios rezidencijos prisideda Swedish Arts Grants Committee.