Anna Gritz: Roberta, Lorna ir Lynn
Rupert džiaugiasi galėdami jus pakviesti į KW šiuolaikinio meno instituto Berlyne kuratorės bei rašytojos Annos Gritz viešą paskaitą „Roberta, Lorna ir Lynn”, kuri vyks liepos 18 d., 18 val. Rupert skaitykloje (Vaidilutės g. 79). Paskaitoje kuratorė aptars išgalvotų autobiografinių patirčių naudojimą feministinėje dailėje bei literatūroje, remiantis menininkės ir režisierės Lynn Hershman Leeson kūryba. Renginys yra 6-osios Rupert alternatyvios edukacijos programos dalis ir vyks anglų kalba. Įėjimas į paskaitą yra atviras ir nemokamas.
Lynn Hershman Leeson kūryboje nuo pat pradžių būta stipraus ryšio su fikcija, ja menininkė naudojasi per naujai atrastas alternatyvias realybes pažinti savąją. Įkvėpimo ieškodama asmeniniame bei susikurtų personažų alter ego gyvenimuose, menininkė tyrinėja patirties ribas bei tapatybės nepastovumą. Paskaitoje kuratorė Anna Gritz išsamiai analizuos vieną iš ankstyvųjų Hershman Leeson kūrinių „Dante Hotel” (1972-73) – gerai žinomą įvietintą instaliaciją, žyminčią menininkės išgalvotos veikėjos bei alter ego Robertos Breitmore pradžią. Veikėją, kurios vardą Hershman Leeson pasiskolino iš Joyce Carol Oates istorijos, menininkė vystė ilgus metus, įvairių privačių bei viešų performansų metu. Vėliau atsiradusios kitos istorijų protagonistės, nuo agorafobijos kenčianti Lorna, Rosetta ir Ava padėjo sukurti vizionieriškus darbus, tyrinėjančius tarp žmogaus ir technologijų bei tapatybės ir stebėjimo praktikų glūdinčius ryšius.
Naudojantis pagalbine bei dokumentine medžiaga, Anna Gritz paskaitoje atsispirs nuo minėto kūrinio „Dante Hotel” bei naujausio Hershman Leeson darbo „Novalis Hotel”, šių metų gegužę pristatomo menininkės parodoje (KW šiuolaikinio meno institute, Berlyne) ir gilinsis į feministinę strategiją mene bei literatūroje kalbėti per fikcines autobiografines patirtis, Franko O’Haros dar vadintą „Personizmu” (angl. Personism). Remiantis aktorių ir menininkių Kathleen White ir Barbara Loden kūryba, kuratorė aptars kūno sampratą mene, jį traktuojant ne kaip vienetinę savyje pilną tapatybę, bet nuolatinėje sąveikoje su mokslu ir aplinka egzistuojantį hibridinį subjektą gebantį veikti šio sąveikos metu.
Anna Gritz KW institute kuravo Paul Elliman, Nicholas Mangan, Margaret Honda ir Lucy Skaer parodas. Šiais metais Gritz dirba bei dirbs su menininkais: Ericka Beckmann, Judith Hopf, Lynn Hershman Leeson, Steve Bishop, Tamara Henderson ir Sidsel Meineche Hansen. Anksčiau Pietų Londono galerijoje (South London Gallery) dirbo kuratore, šiuolaikinio meno institute (ICA), Londone, ir Hayward galerijoje kuravo filmų, performansų programas, parodas, taip pat prisidėjo prie Juliette Blightman, Michael Smith, Bonnie Camplin, Kapwani Kiwanga, Jill Magid, Lis Rhodes naujų kūrinių bei kuravo grupinę parodą Last Seen Entering the Biltmore (2014). Nepriklausomai kuravo: Duh – Art and Stupidity (kartu su Paul Clinton), Focal Point galerijoje (2015). Gritz rašo tekstus katalogams ir nuolat prisideda prie publikacijų ir žurnalų, tokių kaip Art Monthly, Art Agenda, Mousse ir Cura. 20-oje Sidnėjaus bienalėje 2016 m. ji užėmė kuratorės atašė poziciją. Rugsėjį kuruos Expo Video, judančių vaizdų programą 2018 Expo Chicago.
Renginio dieną bus galimybė pasinaudoti nemokamu transportu nuo Vilniaus centro iki Rupert. Rezervuoti vietą galite atlikę registraciją. Susitikimo vieta išvykimui – prie pagrindinio Bernardinų sodo įėjimo (Maironio g.) liepos 18 d. 17:30. Po renginio bus galimybė užsisakyti transportą atgal į centrą. Vietų skaičius ribotas.
Paskaitą bei Rupert alternatyvios edukacijos programą remia Lietuvos kultūros taryba bei kūrybinių industrijų centras Pakrantė.