Futurefarmers
„Futurefarmers“ – tai tarptautinė darbo grupė, susikūrusi 1995 m. San Fransiske, o nuo 2003 m. dirbanti Belgijos mieste Gente. Ją sudaro menininkai, architektai, kompiuterių programuotojai, ūkininkai, rašytojai ir antropologai, pagal savo veiklos pobūdį susivienijantys į bendradarbiaujančias komandas. Su materialiais procesais persipynusi klajokliškai veikianti „Futurefarmers“ grupė pasirinktose vietose puoselėja viešąjį gyvenimą. Užuot bandę sambūryje įdiegti iš anksto numatytas formas ar koncepcijas, jo nariai taiko procesu grįstus metodus, suteikdami impulsą medžiagoms bei bendruomenėms atsidurti ir sąveikauti konkrečioje vietoje ar situacijoje. Laikui bėgant ir „Futurefarmers“ praktikai plėtojantis, žmonių ir medžiagų sąveikos vieta iš laikino sprendinio transformuojama į tvarių formų ir funkcijų kūrinius.
Reziduodama Rupert, „Futurefarmers“ bendradarbių komanda – Amy Franceschini ir Marthe Van Dessel (ooooo.be) – tyrinės lėlių teatro istoriją, telekomunikacijas ir su šia erdve susijusias galios bei kontrolės sąvokas.
Amy ir Marthe (ooooo.be) kartu dirba nuo 2004 m. Jas saisto interesai, susiję su bendrąja nuosavybe, aukštųjų ir žemųjų technologijų horizontais ir kritišku požiūriu į pasekmes, kurias atneša mūsų kuriami įrankiai. Jos buvo „Flatbread Society“ – dešimtmetį Osle vykdyto viešojo meno projekto – pagrindinės menininkės, Kalifornijos universiteto Santa Kruze reziduojančios kūrėjos ir tyrėjos bei jūrinio projekto „Seed Journey“ (2016+) komandos pagrindinės narės.
Marthe Van Dessel (Antverpenas, Belgija) – technoaktyvistė, pedagogė ir ooooo.be atlikėja bei vadovė. ooooo.be – tai transvisatinis spiečius, inicijuojantis, tarpininkaujantis, įgalinantis, kuriantis ir perimantis projektus, skatinantis mąstyti, svarstyti ir formuoti aktualius visuomenei klausimus atliepiančias praktikas. Jo atviras tinklas – tai [intraveiksmų] pagrindas, skirtas įkvėpti dalyvaujamuosius procesus, abipusį mokymąsi ir kolektyvinę emancipaciją.
Marthe baigė politikos ir socialinių mokslų bei grafinio dizaino studijas, dirbo tyrėja Jano van Eycko akademijoje (Nyderlandai) ir rezidavo UNIDEE (Italija). Kartu su „Futurefarmers“ inicijavo kelias viešojo meno programas, tyrinėjo urbanistinį reljefą ir pradėjo kurti meno, mokslo bei ekologijos hibridus. Marthe praktika susiformavo analoginiam pasauliui pereinant į skaitmeninį – būtent tai pagrindžia jos kritišką technopolitinę poziciją. Marthe pasisako už laisvai prieinamos ir atviros programinės įrangos, bendrosios nuosavybės (angl. commons) naudojimą, bendraautorystę ir išteklių perskirstymą viešojoje sferoje.
Pastaraisiais metais ji tapo aktyvia sistemų administratore ir dirba su įvairiais feministinių serverių [infrastruktūros] projektais: „Systerserver“, SERVPUB, „Anarchaserver“ ir „Tribidou“. Jos aistra – radijas, kuriuo žavisi tiek iš techninės pusės kaip mėgėja, tiek būdama vietinio nepriklausomo radijo laidų vedėja. Nuolatinės nenormatyvių mokymosi aplinkų ir feministinių pedagogikų paieškos skatina ją lankytis ir dalytis energija įvairiose (queer) hakerių erdvėse, bio(elektronikos) laboratorijose, dirbtuvėse, bendruomenėse ir sambūriuose.
2002 m. Stanfordo universitete Amy Franceschini suteiktas dailės magistro laipsnis, o San Francisko Valstijos universitete – fotografijos bakalauro laipsnis. 2010 m. ji pelnė Guggenheimo stipendiją, 2017 m. – Herbo Alperto apdovanojimą. Menininkė yra Bolzano (Italija) Laisvojo universiteto ekosocialinio dizaino magistro programos vizituojanti dėstytoja.
Kartu „Futurefarmers“ publikavo leidinius A Variation on Powers of Ten (Sternberg Press, 2012), For Want of a Nail (MIT Press, 2018), surengė parodas Solomono R. Guggenheimo muziejuje (2010, personalinę), Niujorko modernaus meno muziejuje (2008), Whitney amerikos meno muziejaus bienalėje (2000), Šardžos bienalėje (2017), Taipėjaus bienalėje (2018) ir kt.