Mirosław Bałka ir Kasia Redzisz: „Otwock”
Rupert ir Lenkijos institutas Vilniuje kviečia į menininko Mirosław Bałka ir kuratorės Kasia Redzisz renginį, kuriame jie pasakos apie savo bendrą projektą „Otwock”, tiriantį ryšius tarp meno, vietos ir lokalumo. Projektą jie aptars Miroslaw Bałka kūrybos kontekste ir pristatyts jame taikomus kuratorinius metodus. Po pristatymo numatoma vieša diskusija.
Paskaita įvyks ketvirtadienį gruodžio 18 d. 18 val. Nacionalinės dailės galerijos auditorijoje.
„Otwock” projektas apibūdinamas kaip vieta, turinti dvigubą prasmę.
„Otwock” nurodo į skulptoriaus Mirosław Bałka gimtinę ir jo vaikystės namus, dabar virtusius menininko studija. Šis virsmas menininką paskatino reflektuoti ryšius tarp meno kūrinio ir vietos, kurioje jis atsiranda. Gimtasis miestelis tapo išplėstu kūrybos lauku. „Otwock” yra subjektyvaus vietos aprašymo pratimas. Kviečiami menininkai, kuratoriai ir rašytojai dirba su vietoje randamais kontekstais.
Su „Otwock” jau yra dirbę šie menininkai: Lara Almarcegui, Marc Camille Chaimowicz, Tacita Dean, Jos de Gruyter ir Harald Thys, Katharina Marszewski, Anna Molska, Charlotte Moth, Błażej Pindor, Luc Tuymans ir Aleksandra Waliszewska.
„Otwock” įgyvendina Mirosław Bałka ir “Open Art Projects” kuratorė Kasia Redzisz.
Mirosław Bałka gimė 1958 m. Varšuvoje, Lenkijoje. 1985 m. jis baigė Varšuvos dailės akademiją, kur nuo 2011 m. vadovauja Medijos meno katedros Erdvinių veiklų studijai. Menininkas, gavęs Mies van dar Rohe stipendiją, yra Menų akademijos Berlyne narys. Jo darbai ne kartą eksponuoti tarptautinėse parodose, tarp jų – „Documenta” Kaselyje (1992 m.), Venecijos bienalėje (1990, 1993, 2003, 2005 ir 2013 m.),”The Carnegie International” Pitsburge (1995 m.), San Paulo bienalėje (1998 m.), Sidnėjaus bienalėje (1992 ir 2006 m.), Santa Fe bienalėje (2006 m.). 2009 m. jis pristatė projektą „How It Is” kaip „Unilever Series” dalį Tate Modern muziejaus Turbine salėje Londone. Jis taip pat yra memorialinio paminklo kelto „Estonia” tragedijos 1997 m. aukoms Stokholme atminti autorius. Jo darbų yra įsigiję muziejai visame pasaulyje: „Tate Modern” Londone, „Van Abbenmuseum” Eidhovene, „MOCA” Los Andžele, „SFOMA” San Franciske, Hirshorno muziejus Vašingtone, Čikagos meno institutas, Carnegie meno muziejus Pitsburge, Serralves muziejus Porte, „Moderna Museet” Stokholme, Kiasma Helsinkyje, „Kroller Muller” Otterlo, Nacionalinis meno muziejus Atėnuose, Nacionalinis meno muziejus Osakoje, Izraelio muziejus Jeruzalėje. Lenkijoje jo darbus yra įsigijęs Lodzės Meno muziejus, Varšuvos Šiuolaikinio meno centras, „Zacheta” nacionalinė meno galerija Varšuvoje, Modernaus meno muziejus Varšuvoje, Vroclavo Nacionalinis muziejus, „MOCAK” Krokuvoje.
Kasia Redzisz yra meno istorikė ir kuratorė. Nuo 2014 m. spalio ji paskirta vyriausiąja kuratore „Tate” Liverpulyje. Iki tol nuo 2010 m. kaip asistuojanti kuratorė ji dirbo su keliomis stambiomis „Tate Modern” parodomis: „Alighiero Boetti: Game Plan” 2012 m., “William Klein + Daido Moriyama” 2012 m., Mira Schendel 2013 m. ir „Alibis: Sigmar Polke1963-2010” 2014 m. Ji taip pat dirbo su Ai Weiwei projektu “Sunflower Seeds” Turbine salėje 2010 m. ir kuravo kelias grupines parodas: „Out of Place” 2011 m. ir „Objects in Mirror Are Closer than They Appear” 2012 m. Taip pat Kasia Redzisz dirba su „Tate” kolekcija, ypatingai su Rusijos ir Rytų Europos meno darbų įsigijimų komitetu. Prieš pradėdama dirbti „Tate” Kasia Redzisz dirbo Varšuvos Modernaus meno muziejuje. 2007 m. ji įsteigė „Open Art Projects”, pelno nesiekiančią šiuolaikinio meno organizaciją, kurioje kuruoja naujų darbų užsakymų programą. Tarp jos naujausių projektų – „For Each Gesture Another Character” „Art Stations” fonde Poznanėje 2014 m. ir „Otwock”, besitęsianti kolaboracija su Mirosław Bałka. Kasia Redzisz taip pat yra tekstų apie šiuolaikinį meną autorė, reguliariai publikuojama žurnale „frieze”.
Renginį organizuoja Rupert kartu su Lenkijos institutu Vilniuje. Rėmėjas: Lietuvos kultūros taryba. Dėkojame: Nacionalinei dailės galerijai Vilniuje ir “kim?” Rygoje.