Phanos Kyriacou: “Kas yra Natanas?”

Rupert pristato Phanos Kyriacou parodą „Kas yra Natanas?”, apimančią rezidencijos Rupert metu menininko sukurtus darbus ir senesnius jo kūrinius, kartu atvykusius iš Kipro į Vilnių.

Keturi skirtingi molio objektai, menininko rasti prie užsidariusios keramikos studijos Nikosijoje, eksponuojami atremti į vietoje pagamintas plieno struktūras. Tuo pačiu šios struktūros irgi atremtos į kūrinius, ypač vieną medinį radinį, galintį būti rankena. Taip paprastai objektus skiriančios socio-istorinės taksonomijos darniai santykiauja menininko naujai artikuliuojamoje logikoje, suteikiančioje jiems daug naujų prasmių ir paskirčių. Tai – ir liekanos bei nuorodos į nebeaktualią praeitį, ir talismanai, formalūs skulptūriniai elementai su fizinėmis bei sensorinėmis savybėmis, architektūriniai komponentai didesnėje architektūrinėje sistemoje ir dar daugiau. Plieno struktūros veikia ir kaip atramos, ir kaip savarankiškos skulptūros, architektūrinės artikuliacijos ir konkretizuoti vaizduotės judesiai.

Vidury kambario – nufilmuota kvėpuojanti šuns patelė. Mes matome tik jos pilvą, kylantį ir bliūkštantį su kiekvienu kvėptelėjimu.

Kartu patys įkvepiame ir iškvepiame pagal jos diktuojamą parodos tempą.

Paroda atsidaro rugsėjo 19 d., šeštadienį, 17 val. Ruperte, Vaidilutės g. 79, 2-ame Valakmpių paplūdimyje. Į parodos atidarymą galima atvykti 15 autobusu, 16:51 išvykstančiu iš Tverečiaus stotelės Antakalnyje Turniškių link (stotelė: 2-asis paplūdimys). http://stops.lt/vilnius/#bus/15/a-b/1113

Paroda veiks pirmadieniais – penktadieniais 11 – 17 val. rugsėjo 21- spalio 2 dienomis.

Phanos Kyriacou (g. 1977 m. Kipras) yra Midlesekso menų mokyklos ir Goldsmith universiteto Londone alumnas, šiuo metu gyvenantis ir dirbantis Nikosijoje. Ten jis 2003 m. įkūrė “Midget Factory” projektų erdvę, kurioje eksponuoti darbai mezgė dialogą su urbanistine aplinka. Phanos Kyriacou yra surengęs asmenines parodas Nikosijoje, Niujorke, Berlyne ir aktyviai dalyvauja grupinėse parodose, tokiose kaip “Non-standard testimonials,” David Dale Galerijoje Glazge 2014 m.; Raimundo Malašausko 2013 m. kuruotas “Oo” Lietuvos-Kipro paviljonas 55- ojoje Venecijos bienalėje ir “Fusiform Gyrus” paroda Lisson galerijoje Londone; “Blind Spot” Grimmų muziejuje Berlyne (kuratorė Silvia Ploner) 2012 m.; “Mapping Cyprus – Contemporary Views” “Bozar” Briuselyje (kuratorė Androula Michael) 2012 m.;  “The location of culture”, Pulchri studijoje Olandijoje (kuratorė Pavlina Paraskevaidou) 2011 m. ir kt.

/

Kas yra Natanas?

Fragmentas yra izoliuota ar nepabaigta kažkieno dalis, štai čia yra pokalbio fragmentai, kuriuos Natanas pridėjo į savo atsiminimų kolekciją:

vienos dalys visada veda prie kitų dalių kaip būtinas egzistencinio pateisinimo aktas;

akmuo niekad nėra dirbtinis;

pasakojimo taškai kaip priešprieša nuorodų taškams;

aš niekad netapsiu vienišas, jei rankoje laikysiu medžio gabalą;

balansas, pasiektas per atsvarą, įrėmintą vertikalumo būtinybės;

Objektas > Tikimas; 

reliktai, kupini poetinio funkcionalumo galimybių;

komponavimas kaip kalbos judesyje forma;

rastas kaip matymo būdas (taip pat, taip kaip visi mūsų matomi objektai yra rasti arba yra atrandami tam tikru momentu, „rodymo” aktas kaip objekto perėjimo į atradimo karalystes apeiga);

kūnas išorinės pusės atžvilgiu (kažkas viduryje ar kažkas tarp?);

šeimininkas kaip tarnas ir kaip vadovaujantysis;

 fragm(ə)ntas;

 lauko peleninė, lempos gaubtas, šiukšlių dėžė ir šulinio dangtis kaip apskritimai;