Rezidentų atranka: 2016 m. sausis – birželis
Džiaugiamės galėdami pristatyti 2016 m. sausio – birželio mėnesių Rupert rezidentus. Rezidencijos dalyvius atrinko Rupert kuratorė Maya Tounta ir menininkė Lina Lapelytė. Kviečiame susipažinti su būsimais rezidentais:
Kuradama situacijų meną, Julie Béna semiasi įkvėpimo iš literatūros, kino, teatro ir populiariosios kultūros. Ji studijavo Villa Arson (Nica) ir Gerrit Rietveld Academie (Amsterdamas). 2012-2013 m. Julie Béna dirbo Palais de Tokyo tyrimų laboratorijoje „Le Pavillon“, o šiuo metu reziduoja ISCP (Niujorkas). Personalinės parodos: Nail Tang, Galerie Joseph Tang; Destiny, Galerie Edouard Manet, Gennevilliers (2015); T&T consortium, you’re already elsewhere, FIAF, (Niujorkas, 2014); The Song of the hands, 100% Transparent (Niujorkas, 2013) ir Das Reisebüro, Display art projects (Paryžius, 2012). Grupinės parodos: Camera of wonders, Centro de la Imagen (Meksikas, 2015); Rideaux / blinds, IAC (Vilerbanas, 2015); Late capitalism, it’s like, almost over, The Luminary (St Louis, Misūris, 2014); Things, Design Cloud (Čikaga, 2014); La Méthode Jacobson, Nouvelles vagues, Palais de Tokyo (Paryžius, 2013) ir Oracular Vernacular, MAMO, (Marselis, 2013). Ji yra atlikusi performansus Kadist Foundation (San Fransiskas, 2015); Lives Works (Italija, 2014); Palais de Tokyo (Paryžius, 2014); PERFORMA (Niujorkas, 2013) La Fondation Ricard (Paryžius, 2012) ir La Fonderie Darling, (Monrealis, 2011), kur ji pristatė pirmąją ilgalaikio projekto „Have you seen Pantopon Rose?“ dalį, vėliau rodyto Niujorke (2015) ir Fahrenheit (Los Andželas, 2014). Rezidencijos metu Julie Béna dirbs prie pasakų knygos „Ruperto pasakos,“ kurią sudarys penkios pasakos apie Lietuvos kraštovaizdį ir kasdienybę.
Jude Crilly (Kalifornija / Jungtinė Karalystė) yra Londone ir Amsterdame gyvenanti ir kurianti menininkė. Jos atvira struktūra pasižyminti meninė praktika apima performanso, instaliacijos ir garso medijas. Rezidencijos metu J. Crilly kolekcionuos GURUJI, kompiuterinio roboto-orakulo iš ateities, LMD (Luminescent Membrane Data) informaciją. Bendradarbiaudama su vietos techno muzikos kūrėjais ir reguliariais Vilniaus naktinių klubų lankytojais, J. Crilly kurs interaktyvų performansą, kurį pristatys Ruperte rezidencijos pabaigoje.
Romuald Demidenko (g. 1985, Lenkija) yra dailės istorikas, tyrinėtojas ir kūrėjas, gyvenantis Varšuvoje. Jį domina šiuolaikinės menininkų, korporacijų ir socialinės žiniasklaidos įsitraukimo modelių sampratos. Bendradarbiaudamas su įvairiais menininkais, pastaraisiais metais jis pristatė parodas tokiose institucijose kaip: CCA Ujazdowski pilis (Varšuva), BWA (Zielona Góra), MWW Wrocław Contemporary Museum (Vroclavas). R. Demidenko yra 2015 m. lenkų kultūros ir paveldo ministerijos skiriamos stipendijos laimėtojas, ir „newartcenter.info.“ platformos, skirtos menininkų ir kuratorių kolaboracijai, bendraautorius. Ruperte menininkas dirbs prie projekto „Vilnius at Work“. Jį sudarys neformalūs pokalbiai ir susitikimai, leisiantys menininkui ištirti ir įsigilinti į Vilniaus gyventojų (ne tik sutinkamų Ruperte), kurių darbas yra galimai veikiamas technologijų, kasdien atliekamų ritualų ir praktikų ribas. Projektas bus įgyvendinamas „All the Time at Work“ tyrimo metu, ir pristatomas parodos ir leidinio formatuose, bendradarbiaujant su BWA Tarnów ir newartcenter.info. Daugiau informacijos adresu: newartcenter.info/vilnius.
Antoine Donzeaud (g. 1985, Prancūzija) baigė Villa Arson (Nica) ir šiuo metu gyvena ir kuria Paryžiuje, kur, greta kūrybinės praktikos, užsiima projektų erdvės Exo Exo veikla. A. Donzeaud kūriniai – tai protinės urbanizacijos, kuriančios naują išplanavimą, ir priklausomą nuo erdvės, architektūros ir istorijos, erdvinis užbaigimas. Menininko kūrinių ir parodų pavadinimai kyla iš literatūrinių, dailėtyrinių, asmeninių ir populiariosios kultūros teikiamų naratyvų. Šiuo metu Fondazione Rivoli2 (Milanas) rodoma paroda ‘Needless to say I have some unusual habits’ pristato A. Donzeaud kūrybos analizę, susidedančią iš trijų dalių: genezės, gamybos ir pristatymo. Rupert rezidencijoje menininkas dirbs prie projekto „Street Cred“, kurį sudarys Vilniuje filmuotas video darbas ir naujų kūrinių, susijusių su ankstesniai menininko darbais, instaliacija.
Luca Iemi (g. 1988, Italija) yra kognityvinės neurologijos doktorantas Berlyno School of Mind ir Brain Humboldt universitetuose. Jis yra įgijęs mokslinius laipsnius École Normale Supérieure (Paryžius) bei University College London (Londonas) universitetuose. L. Iemi gilinasi į spontaniškos smegenų veiklos sukeliamus suvokimo ir nervinius efektus. Garrett Nelson (g. 1982, Šveicarija / JAV) yra Šveicarijoje ir Meksike gyvenantis menininkas, dirbantis su teksto, instaliacijos ir performanso medijomis. Jo kūryba glaudžiai susijusi su filosofija ir literatūra. Paskutiniosios G. Nelson parodos: Cruising Objects of Agency Museo de la Ciudad Querétaro, The Future Myth, OSLO10 Basel. Skaitymai ir performansai: Kunsthalle Zürich, Kunsthalle Basel, Centre PasquArt Biel/Bienne, SALT Galata Istanbul ir tt. Remdamiesi moksline literatūra, pseudo-eksperimentavimu ir mitų kūrimu, L. Iemi ir G. Nelson savo projekte sieks aptarti ekonomines ir politines miego ir neveiklumo vertes.
Jasmine Johnson (g. 1985, Jungtinė Karalystė) yra Londone gyvenanti menininkė. 2014 m. J. Johnson įgijo vizualiųjų menų magistro laipsnį Goldsmiths koledže. Personalinės menininkės parodos: ‘Third Party’, ASI & Fabrika (Maskva) ir ‘Glory Days’, AC Institute (Niujorkas). Pastarųjų metų grupinės parodos ir filmų peržiūros: Bloomberg New Contemporaries (Notingamas / Londonas), Atomic Pictures #3 (Paryžius), The Drowned World, A—-Z (Londonas), 21st Century Graduate Screening, Chisenhale Gallery (Londonas). Rupert rezidencijos metu J. Johnson dirbs prie naujo video kūrinio „A Perfect Instrument“, kuris taps ketvirtuoju portretų serijoje, kalbančioje apie pasaulyje išsibarsčiusius individus.
Gareth Bell-Jones ir Gemma Lloyd yra Londone gyvenantis ir kuriantis kuratorių duetas, pradėjęs kolaboruoti 2008 m. Londono karališkajame menų koledže. Drauge G. Bell-Jones ir G. Lloyd yra sukaupę dvejų dešimtmečių patirtį parodų praktikos, meno leidybos, muzikos programavimo, meno rezidencijų ir viešų renginių srityse. Tarp menininkų su kuriais jiems teko bendradarbiauti: Ed Atkins, Keren Cytter, Trisha Donnelly, Pierre Huyghe,William Hunt, Gustav Metzger, Ahmet Öğüt, Elizabeth Price, John Smith, Danh Vo ir Karin Ruggaber. Gareth Bell-Jones (g. 1982) yra nepriklausomas kuratorius ir rašytojas. Iki 2014 m., jis dirbo kuratoriumi Wysing Arts Centre (Kembridžas), o tarp 2010 ir 2014 m. buvo vizituojančiu lektoriumi RCA (Londonas) šiuolaikinio meno kuratorystės fakultete. Gemma Lloyd (g. 1981) yra Londone įsikūrusios nepriklausomos vizualiųjų menų organizacijos PEER direktoriaus pavaduotoja. Šiuo metu duetas dirba prie grupinės parodos apie nuobodulį, kuri bus pristatoma Nýló (Reikjavikas) 2016 m. balandį. Naudodami vietos resursus, G. Bell-Jones ir G. Lloyd Ruperte ketina tęsti nuobodulio temos tyrinėjimus ir plėsti projekto apimtis.
Felix Kalmenson yra Toronte gyvenantis ir kuriantis menininkas, dirbantis su instaliacijos, video ir performanso medijomis. Savo kūryboje jis aptaria istorijų mediaciją ir šiuolaikinius politinius, institucinius ir korporacinius naratyvus bei tyrinėja kaip komunikacinės inovacijos padeda formuluoti viešumo, suvereniteto ir galios sampratas. F. Kalmenson yra pristatęs savo kūrinius galerijose, muziejuose ir menininkų kolektyvuose Kanadoje ir svetur. Naujausios Kalmenson parodos vyko Aomori Contemporary Art Centre (Japonija), Minsheng Museum of Art (Kinija), ir Pari Nadimi Gallery (Kanada). F. Kalmenson yra 8 Eleven ir NoYo International Artist Residency komitetų narys. Rezidencijos metu F. Kalmenson dirbs prie projekto „Homeland.state“. Tai skaitmeninė žydų futuristų utopinė interneto platforma, sekanti The Bund įsteigtos minties kilme, kuria siekiama problemizuoti „žydiškumo“ sampratą, glaudžiai susietą su teritorija ir valstybingumu. Įtraukdamas archyvinę medžiagą, laiškus, bei tikrų Vilniaus vietų vizualizacijas, menininkas kurs spekuliatyvią fikciją, kurioje, kad išlaikytų savo ideologiją, The Bund bus priversta integruotis į internetą ir suformuoti žaidimų pasaulį.
Vincenzo Latronico yra Turine gyvenantis rašytojas ir vertėjas. Jis yra parašęs tris romanus itališkai ir vieną vokiečių kalba. Jo tekstai reguliariai publikuojami meno žurnale Frieze. Ruperte jis rašys romaną – apgaulingą esė – pusiau grožinę, pusiau dokumentinę. Jo tema – kas nutiktų, jei galėtume nemiegoti.
Sierra Pettengill yra kino kūrėja ir prodiuserė iš Niujorko. Ji prodiusavo Oskarui nominuotą dokumentinį filmą „Cutie and the Boxer” ir savo debiutinį pilnametražį filmą, 2014 m. rodytą JAV per PBS kanalą, pavadinimu „Town Hall”. Rezidencijos metu ji kurs hibridišką dokumentinį filmą, aptariantį kultūros politikos efektyvumą.
PWR yra dizaino, tyrimų ir plėtros studija. PWR domina praktiniai Cloud ir Dirt tyrinėjimai. Dabartinės jų nagrinėjamos temos apima nepatiklumą, „home-mining“ ir švokščiantį „Kapitalo“ metabolizmą.
Tim Steer yra nepriklausomas kuratorius ir rašytojas, gyvenantis ir kuriantis Londone. Jis yra vienas iš Opening Times (otdac.org) įkūrėjų. Ruperte jis rinks medžiagą parodai apie priklausomybę ir subjektyvumą. T. Steer apžvelgs, kaip priklausomybės okupuoja mūsų kūnus, ir aptars šio proceso reikšmę subjektyvumo idėjų, sietinų su platesniu socialiniu organu, plėtrai.
David Stein studijavo filosofiją Čikagos universitete bei skulptūrą Kalifornijos menų koledže. Jis yra rezidavęs McDowell Colony ir Bemis Center, o šiuo metu gyvena ir kuria Niujorke. D. Stein dalyvavo grupinėse parodose Regina Rex Gallery, Berkeley Art Museum, Southern Exposure, the Rooseum, ir Kunsthaus Dresden, bei pristatė kūrinius solo parodose San Fransiske, Sakramente ir Bostone. Savo kūryboje D. Stein nagrinėja kultūrinius ir politinius skirtumus – kaip konstruojamas pažinimas? Kaip pokalbiai internete ir politinis dialogas įkūnija balkanizuotą, nedarnų, įkvepiantį, ir drauge sekinantį, pasaulį? Rupert rezidencijos metu D. Stein mėgins įsigilinti į interneto forumuose nepažįstamųjų vartojamą sarkazmą ir ad-hominem komentarus, kurių kontekste atviri pokalbiai, politikos, kultūros ir ideologijos temomis sudaro apgailėtinai mažą procentą. Padedamas grupės dalyvių, jis ketina įsistraukti į internetinius pašnekesius, nukreipti juos civilinių idealų ir atviro bendravimo kryptimis ir tokiu būdu sukurti kišeninę utopiją internete.
Juan-Pablo Villegas kūryba susiformavo jam užsiimant filmų kūrimo praktika, suteikusia menininkui galimybę suderinti domėjimąsi vaizdais ir garsu. Pastaraisiais metais J.P. Villegas gilinosi į problematiką, susijusią su sensorinio lauko transliavimu ir plėtra, animistinėmis daiktų savybėmis ir psichosomatikos formavimusi. Į Rupertą jis atsiveš 16mm kino juosta filmuotus filmus, vaizduojančius archeologinius griuvėsius ir kolonijinius pastatus. Parodęs juos gyvai paskutinį sykį, jis iš kino juostų išgaus sidabrą, procesą dokumentuodamas. Iš šio sidabro menininkas nulies skulptūrą.
Ciarán Wood (g. 1988, Jungtinė Karalystė) yra Londone gyvenantis menininkas, daugiausiai kuriantis video instaliacijas. Jo kūriniai užsimezga istoriniuose ir asmeniniuose video archyvuose. Kurdamas video medijas, jis dažnai keičia praeities įvykius, tokiu būdu kvestionuodamas video funkciją, bei klausdamas – kas nutinka, kai tai, kas nufilmuota, tampa fikcija? Ruperte C. Wood tęs tiriamąjį meninį projektą, tuo pat metu pasakodamas asmeninę istoriją, paremtą kolektyvine atmintimi, šeimos istorijomis, bei šalių sienomis ir santykiais.