debesies lašas leidžiasi | Garso įrašas
debesies lašas leidžiasi
☁︎
Kviečiame sugrįšti į lietuvišką vasarą ir pasiklaustyti pasakojimų prieš miegą ir klausymosi stovyklavimo patirties „debesies lašas leidžiasi“ (a drop of cloud landing) garso įrašo. Stovyklavimo patirtis vyko naktį iš liepos 1 d. į liepos 2 d. Renginį organizavo gegužės ir birželio mėnesiais Rupert rezidavę menininkai „here, a nut falls twice“ (čia riešutas krenta dukart).
☁︎ Klausytis garso įrašo
(LRT klasika radijo laida „Radijo menas“, vedėja: Gailė Griciūtė)
Kaip tyrimų visuma, „here, a nut falls twice“ visų pirma yra erdvė, kurioje susieina dvi skirtingos praktikos: kolektyvinis snaudimas ir klausymasis kaip būdas rūpintis visomis būtybėmis. Tai erdvė idėjoms, bendram mąstymui, išnaudojančiam užmigimo momento pažeidžiamumą. Eksperimentuodami su garsu ir atmosfera, menininkai iškelia jutiminių pokyčių prieš užmiegant potencialą kaip būdą kurti tarpusavio ryšį. Šios idėjos, kylančios „here, a nut falls twice“ erdvės įkūrėjos Yen Chun Lin domėjimosi kolektyviniu klausymusi, „soundust“ (garso dulkėmis), hipnagogija, alternatyviomis realybėmis ir animizmu, tampa priemone kurti kontekstus bendroms patirtims. Sulig kiekviena nauja versija kolektyvas atsinaujina, atliepdamas savo kontekstą tarsi organiškas kūnas, reaguojantis į besikeičiančią aplinką. Per dvejus Ruperte vykdytų tyrimų mėnesius Yen kvietė draugus kartu su ja reziduoti, eksperimentuoti su snaudimu ir vienas kito palaikymu garsuose, sapnuose, meilėje, rašyme ir šokyje.
Miegojome lauke, kartu snaudėme apsupti sapnuojančio mėnulio ir žvaigždžių garsų, mieguistų drugelių šnabždėjimo bei istorijų, kurias pasakojo mus palytėję lietaus lašai. Šis garsų rinkinys sudarytas iš Marijno Degenaaro, Oxi Peng ir Yen Chun Lin gyvų pasirodymų įrašų, įpinant ir Sara’os Sassanelli, Matilda’os Tjäder, Felixo Riemanno bei Aloiso Yango kūrybą. Garso režisierius Olle Holmberg. Jame taip pat dalyvauja ypatingieji svečiai iš mus supančios aplinkos: varlių choras, tarp lapų šnabždantis vėjas, uodų, suvedusių mūsų kūnus, įkūnytas performansas, tolimas reivas ir visi kiti dalyviai – tiek atvykę, tiek ir neatvykę.
Rinkinio medžiagą sudaro:
– Sara Sassanelli klausomasis instruktažas iš mieguisto judėjimo kūrybinių dirbtuvių.
– Pianino muzika, kartu su Matilda įrašyta klausantis garsinio pasivaikščiojimo po Sapieginės apylinkes įrašo, kur buvo klausomasi signalų, paliekami creste di gallo (ausies formos makaronų) gabalėliai ir išsipildžiusių bei neišsipildžiusių svajonių pėdsakai.
– Kartu su Felixu negirdint suvestas garso takelis, kurio dalis atsklinda iš kairės, kita dalis – iš dešinės, o tam tikroje vietoje abi susitinka. Darbo rezultatai pirmą kartą išgirsti ir pristatyti tik performanso metu.
– Marijno, Penny ir Yen gyvas performansas, kurio metu, pasitelkdami aidus, jie tyrinėjo jungtis tarp garso ir skaitymo, klausymosi ir priėmimo. Vėliau garsų, teksto ir piešinių grįžtamuoju ryšiu menininkai reagavo į aplinką ir Aloiso vabzdžių garsus, naujai juos interpretuodami sukūrė naują istoriją, skirtą pasakoti prieš miegą ir mus užmigdyti.