Candace Goodrich: Antropoceno estetizacija

Rupert maloniai kviečia į menininkės bei kuratorės Candace Goodrich viešą paskaitą „Antropoceno estetizacija”, kuri vyks kovo 20 d., 18 val. Rupert (Vaidilutės g. 79). Renginys yra 7-osios Rupert alternatyvios edukacijos programos dalis ir vyks anglų kalba. Įėjimas į paskaitą yra atviras ir nemokamas.

Antropoceno tema, nepaisant jos aktualumo, patraukė tik mažos meno bendruomenės dėmesį, kurią motyvavo Amitavo Ghosho spekuliacijos išdėstytos knygoje „The Great Derangement: Climate Change and the Unthinkable (2016), jog šis laikotarpis į istoriją bus įrašytas kaip „menas, kai dauguma meno ir literatūros formų užsiėmė maskavimo strategijomis, kurios neleido žmonėms pažinti jų padėties tikrovės“. Augant klimato kaitos reiškinių svarbai ir apimčiai susiduriama su unikaliu reprezentaciniu ir estetiniu iššūkiu – kaip pavaizduoti „ilgalaikę kritinę padėtį”. Didelis poreikis mažinti klimato kaitos poveikį iššaukia naujų vizualinės komunikacijos metodų paiešką. Meno istorikas TJ Demos manifeste „Prieš Antropoceną: vizualinė kultūra ir aplinka šiandien” (2018) tiksliai pastebėjo, jog šiandieniniai vizualinės išraiškos metodai stiprina „techno-utopinę poziciją“, kuri savo ruožtu padeda pamatus planetos valdymo programoms ir nepatvirtintiems geo-inžinerijos sprendimams. Paskaitoje Rupert, C. Goodrich kvies patyrinėti seriją meno kūrinių siekiant dekonstruoti jų veiksmingumą. Kaip pataria postkolonializmo tyrinėtojas Dipesh Chakrabarty bei meno istorikė Heather Davis bei kiti tyrėjai, paskaitos metu bus siekiama permąstyti Antropoceno apibrėžimą bei kokias politines pasekmes šio termino naudojimas gali turėti. Savo straipsnyje „Klimato istorija: keturi teiginiai” (2009) D. Chakrabarty kalba apie dialektinį skilimą žmones vaizduojant turinčius tiek žmogišką, tiek nežmogišką ar negyvą pusę bei teigia, jog šis įsivaizdavimas prasilenkia su tradiciniu postkolonialistinės teorijos samprotavimu, taigi turėtų būti permąstomas. Paskaitoje taip pat bus diskutuojama apie galimą periodo pradžią, nes būtent tikslus laiko apibrėžimas suteikia progą kalbėti apie istorinę tiesą, klimato etiką, teisingumą bei neo-liberalaus kapitalizmo, kolonijinės plėtros neigiamą poveikį biosferai.

Candace Goodrich yra menininkė, nepriklausoma kuratorė, šiuo metu gyvenanti tarp Stokholmo ir Vilniaus. Goodrich mokėsi tapybos Niujorko vizualių menų mokykloje bei Niujorko meno akademijoje. 2016-2017 m. buvo Curatorlab (Konstfack, Stokholmas) dalyvė, o 2018 m. apsigynė postkolonializmo studijų magistro laipsnį (Södertorn Högskola, Stokholmas). 2012-2014 m. pirmasis jos kuratorinis projektas buvo tarptautinė menininkų rezidencija One-Sided Story, kurioje dalyvavo 38 menininkai. Taip pat ji dirbo Kunstkraftwerk (Leipcigas) meno direktore, kur pristatė ir kuravo 16 tarptautinių parodų, kuriose dalyvavo virš šimto menininkų iš daugiau nei trisdešimties šalių. Goodrich yra tarpdisciplininės platformos skatinančios bendradarbiavimą tarp meno ir mokslo ArtSci Nexus viena iš įkūrėjų. Anksčiau skaitytos paskaitos: „Can robots end class struggle? A second chance for Autonomia” – Hamburger Bahnhof, Berlynas, Vokietija, 2017; „After C.P. Snow: A Brief History of Recapturing Consilience” – Goethe’s universiteto biochemijos institutas, Frankfurtas, Vokietija; „Networks for Stability: The Leipzig Residency Circle”, Zagreb Centre for Independent Culture and Youth, Zagrebas, Kroatija. 

Renginio dieną bus galimybė pasinaudoti nemokamu transportu nuo Vilniaus centro iki Rupert. Rezervuoti vietą galite atlikę registraciją.

Paskaitą bei Rupert alternatyvios edukacijos programą remia Lietuvos kultūros taryba bei kūrybinių industrijų centras Pakrantė. 

www.candacegoodrich.com
www.artsci-nexus.com