Core.pan

Core.pan pokalbis su Giulia Civardi

„Void of course“, kūrinys, kurį plėtojote „Rupert“ rezidencijos metu, yra tarsi nuoroda į kosminę praeitį, į sustabdytą momentą prieš transformaciją. Ar galite papasakoti apie šiuos savo darbus, kokiais būdais jie siejasi su transformacijos tema?

Šie kūriniai atgaivina transformacijos patirtį. Reziduodami „Rupert“ gyvenome tarpinėje būsenoje. Didelę dalį laiko praleidome savo studijoje ieškodami naujų idėjų didelio mastelio skulptūroms, kurias norėtume sukurti ateityje. Taip pat eksperimentavome su specifinėmis medžiagomis kaip epoksidinė derva, lateksas, pigmentai ir akmuo. Galiausiai vienu momentu šiuos eksperimentus išnešėme iš studijos ir sukūrėme kompozicijas, kurias patobulinome ir interpretavome pasitelkdami skaitmenines manipuliacijas ir fotogrametriją. Šiame leidinyje ir „Rupert“ parodų centre pristatyti darbai yra mūsų tyrimo, kurio tikslas – remiantis atsiradimo patirtimi sukurti skulptūrines kompozicijas, fragmentai.

Per skulptūrą, video ir vaizdines medijas tyrinėjate jungtis tarp skirtingų sričių, tokių kaip inžinerija ir misticizmas. Jei kalbėtume konkrečiai, jūsų darbai siejasi su ekologija ir natūralia aplinka. Kaip „Rupert“ aplinka įkvėpė jūsų praktiką?

Darbinė aplinka, be abejo, buvo labai įkvepianti. Vien „Rupert“ pastatas yra gana įspūdingas architektūrinis objektas. Mums patiko „Rupert“ supantys miškai. Nors jie yra gana urbanizuoti, pavyko rasti žmogaus beveik nepaliestų, samanomis nuklotų vietų. Daug laiko praleidžiame laukinėje gamtoje, tai mums labai svarbu. Gamta ir jos metamorfiniai elementai tiesiogiai veikia mus ir mūsų kūrybą. Siekiame ištirti gamtos paslaptis, nuspėti jos mutacijas būsimame techniniame amžiuje bei kiekvienam core.pan projektui pajungti jos nematomas galias. Pavyzdžiui, tyrinėjame tikslias ir gražias gamtos sukurtas formas ir bandome jas pritaikyti kaip savo kūrybinius principus.

Nuo 2016 metų, kai pradėjote dirbti kaip menininkų duetas, daugiausia laiko paskyrėte eksperimentams bei įvairių technikų bandymams rezidencijų aplinkoje. Ką darysite su kūriniais pradėtais „Rupert“?

Pradėję dirbti kaip core.pan, turėjome kelias idėjas: bendradarbiaudami su mokslininkais, dirbtinio intelekto kūrėjais, sintetinės biologijos atstovais, sukurti filmą bei kurti įtraukiančias menines instaliacijas, kuriose žiūrovai galėtų fiziškai pasiklysti ir išgyventi stiprias, ribines emocijas. Vadinasi, turime tęsti savo projektą tol, kol sulauksime galimybės kurti tokius didelės apimties darbus. „Rupert“ rezidencijoje turėjome progą plėtoti core.pan projektui svarbias temas. Užsimezgusios naujos pažintys ir atsivėrę neištirti horizontai mums padeda judėti toliau. Suvokiame, jog globali ekosistema, įskaitant ir žmonių rūšį, yra ties žlugimo riba. Kritika ar neigimas problemų neišspręs. Taigi tyrinėjame, kuriame ir pasirenkame ieškoti sprendimų, tai mums leidžia mąstyti per pozityvumo prizmę, būti iniciatyviems ir išlikti atviriems savo principams. Kartu mus domina transcendentalumas, nuo dogmų ir schemų atsietas mąstymas, tad kūryboje siekiame tyrinėti ir įkūnyti šias gilesnes mistines būsenas, egzistuojančias mus supančiame pasaulyje.