Herb Schellenberger dirbtuvių „Laiškai draugams“ kūriniai
2019 m. gegužės-birželio mėn. Rupert rezidenciją atlikęs filmų kuratorius ir rašytojas Herb Schellenberger kvietė į trijų sesijų atviras dirbtuves „Laiškai draugams“.
Dirbtuvių programa atsirėmė į J. Meko literatūrinę, filmų kūrybos praktikas bei menininko biografijai ir asmenybei artimą socialinių ryšių temą, kūrėją prisimenant kaip labai aktyviai žmones jungusią asmenybę. Dirbtuvių pavadinimas „Laiškai draugams” pasiskolintas iš mažai kam matyto 1997-ųjų J. Meko filmo tuo pačiu pavadinimu. Susitikimų metu, H. Shellenberger su dalyviais apžvelgė J. Meko dienoraščių temas, laiškus ir portretus juos traktuojant kaip žmones jungiančius reiškinius bei gilinosi kaip jie siejasi su J. Meko ir kitų video menininkų filmais. Susitikimų skirtų medžiagos žiūrėjimui, skaitymui ir diskutavimui pabaigoje dalyviai pristatė savo sukurtus darbus – video dienoraščius, video laiškus, koliažus, menininko knygą ir idėją žaidimui, kuriuose savaip interpretavo žmonių tarpusavio ryšių temą.
Šiame virtualiame archyve kviečiame susipažinti su dirbtuvių rezultatais. Dalyviai: Gabrielė Vetkinaitė, Miki Ambrózy, Laura Darbutaitė, Eglė Mameniškytė ir Klementas Leonas Davidavičius, Povilas Jatkevičius, Jonė Miškinytė, Valentina Černiauskaitė ir Irma Ignatavičiūtė.
Herb Shellenberger (JAV/Jungtinė Karalystė) – kuratorius ir rašytojas iš Filadelfijos, gyvenantis ir dirbantis Londone. Nuo 2016 m. yra Berwick Film & Media Arts (Jungtinė Karalystė) festivalio filmų programų sudarytojas. Dirba kino ir šiuolaikinio meno srityse, dėsto Central Saint Martins universitete. Neseniai organizavo edukacines programas Londono meno institucijose LUX ir Tate Modern. Kritinius straipsnius publikuoja Art-Agenda, Art Monthly meno naujienų platformose bei bendradarbiauja su žurnalu The Brooklyn Rail. Neseniai kuruoti kino projektai: Jean Vigo/Ron Rice“ (Lightbox Film Center, Filadelfijoje) „Radical Sex Education: Sexuality, Pedagogy and Avant-Garde Film“ (Auto Italia, Londone). Herb yra Rupert rezidentas gegužės-birželio mėn.
Koordinatorė: Kotryna Markevičiūtė
Dirbtuvės įgyvendintos kaip Rupert organizuotos parodos „Jonas Mekas: Leiskite man svajoti utopijas“ edukacinės programos dalis.
Gabrielė Vetkinaitė
Albumas
Albumas kaip būdas talpinti dainas kuriant emocinį naratyvą. Naudoju atsitiktinai filmuose bei knygose rastus tekstus, jų rėmuose judu susikurdama savo strategijas, vidinį žaidimą. Keičiu tapatybę, seku ženklus, sutapimus. Žodžiams suteikdama melodiją kuriu būsenas, tirštą sapną. Atsisakau profesionalios įrašymo įrangos ir pagrindiniu įrankiu pasirenku vaikišką mikrofoną. Nekokybę naudoju kaip priemonę asmeniškumui sukurti.
Miki Ambrózy
compost heaps #1
‘Compost Heaps #1’ is a video letter addressing the artist’s father, a retired engineer dividing his time between his French and Hungarian homes. I wanted to bring to light a sequence of shots we made while spending a spring afternoon in his Rennes apartment in Bretagne, France several years ago.
Like compost, it takes time for experiences to decompose into something of value. Bodies, like consciousness, take time to sift things through. The material was buried in folders with the outtakes of a previous film. I opened the folders to start a new dialogue. With him and with myself. On language and identity. On my fascination with his daily routine. On how he copes with loneliness.
The dramaturgical decision to exclude my father’s French life-world from a previous film was as contingent as any other decision we made when constructing that film.
In the spirit of Jonas Mekas, let the outtakes be the film now! What if cinema was anchored in a more egalitarian version of reality?
Laura Darbutaitė
Letter No.1
Atsitiktinai aptikti objektai kartu su išgyventomis ar nugirstomis istorijomis formuoja laiško naratyvą video eskize Letter No.1. Privatus laiškas netenka savo komunikacinės funkcijos – jis yra perskaitomas ir saugomas, tačiau lieka neišiųstas (gavėjas yra nežinomas).
Eglė Mameniškytė ir Klementas Leonas Davidavičius
LAIŠKAS DRAUGUI – video darbas, susidedantis iš neišsiųstų laiškų fragmentų, archyvinių fotografijų bei filmuotos medžiagos, kuri fiksuoja įvairias būsenas bei skirtingas santykių formas. Tai portretas atspindintis intymų ryšį, bendrus prisiminimus, ilgesį ir trokštamo artumo jausmą.
Povilas Jatkevičius
Dear River
I do write letters to friends, even it’s kind of old thing. I do have a lot of unsent letters to friends because sometimes or maybe even more often, after writing it I don’t feel the same anymore.
Unsent letters to friends are usually unsent because they are too genuine, too intense to be sent. Maybe because of a fear or uncertainty of how the recipient will react to content.
At times they are unsent as there is no such a person you could send what you have written. In that case you need to imagine a person who doesn’t exist or write to yourself, what becomes sort of your diary.
Mekas once compared cameras to pens you can write whatever you want. His films are something between letters, poetry and documentation of his life – so honest and so sincere what you could find difficult and strange when talking about the cinema in one way.
That’s how he found his unique approach to the cinema and told the things he thought through it, so directly and in a certain way.
Inspired by Mekas in this short video called “Dear River” I tried to put thoughts and words that you could not remember later, things that it’s not worth saying or sending to anyone because they are too abstract or believed only in a moment. However, everything has changed and flowed farther.
This is kind of an unsent letter that you found after some time and amazed that you really were wondering like this once.
Jonė Miškinytė
Trumpame video filme rodomi Vilniaus vaikų ir jaunimo pensiono auklėtinių, turinčių įvairias protinio sutrikimo formas, darbai. Piešiniai buvo sukurti kūrybinių dirbtuvių dienoraščio tema metu, ankstyvą birželį, 2019 metais.
Valentina Černiauskaitė
Irma Ignatavičiūtė