Paskelbti naujos Rupert edukacinės programos dalyviai

Rupert žiuri, kurią sudarė Liudvikas Buklys (menininkas), Jonas Žakaitis (Rupert valdybos pirmininkas),  Augustas Serapinas (menininkas), Maya Tounta (Rupert kuratorė) ir Justė Jonutytė (Rupert direktorė) išrinko naujus dalyvius ketvirtai Rupert alternatyvios edukacijos programai. Jasmine Picot-Chapman (UK), Viktorija Mickutė (LT), Anastasija Sosunova (LT) ir Vitalijus Strigunovas (LT) buvo atrinkti dalyvauti programoje, kurioje numatomos paskaitos, kelionės, kūrybinės dirbtuvės, vedamos Joshua Simon, Marina Vishmidt, Jono Žakaičio, Valentino Klimašausko ir kitų. Tuo pačiu programos dalyviai individualiai dirbs su mentoriais ir savarankiškai plėtos savo projektus.

Jasmine Picot-Chapman (g. 1989, Notingeme, Jungtinėje Karalystėje) yra menininkė dirbanti su žaismu tarp meninių ir nemeninių objektų ir veiklų.  Ji ieško būdų ištrinti šią perskyrą su tikslu plėsti sąmoningą erdvę. Laikydama meną įrankiu socialiniam pokyčiui, ji naudojasi autorystės galimybėmis ir trūkumais. Ruperte ji planuoja dirbti su internetine duomenų baze, kurioje pristatys savo meno kūrinių ištakų šaltinius kaip neapdorotus failus (daugiausia anekdotinius tekstus, skanuotas nuotraukų kopijas ir kitokią dokumentaciją). Taip pat ji ketina sukurti filmą, kuris apjungtų visą šią medžiagą.

Viktorija Mickutė (g. 1989, Lietuvoje) yra žurnalistė iš Lietuvos. Ji įgavo magistro laipsnį Misūrio žurnalistikos mokykloje, dirbo Al Jazeera English Vašingtone prie kasdienos socialine medija paremtos TV laidos “The Stream” ir Emmy apdovanojimą laimėjusios dokumentinės aktualijų laidos “Fault Lines”. Ruperte ji dirbs prie dokumentinio projekto “Wanderers” apie emigraciją Lietuvoje ir kitose buvusiose tarybų sąjungos šalyse po geležinės uždangos griūties. Filmas domėsis kur patraukė “laisvės karta”, kaip toli jie sugebėjo nueiti ir ką dėl to teko paaukoti. Taip pat šis projektas sieks pasinerti į kitas problemas kaip įprastą socialinę patirtį ir europietišką privilegiją taip vadinamame neišsivysčiusiame pasaulyje.

Anastasija Sosunova (g. 1993, Lietuvoje) baigė grafikos bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje ir šiuo metu tęsia magistro studijas. Ji gimė Ignalinoje, lankė tiek lietuvių, tiek rusų mokyklas, baigė M. K. Čiurlionio menų mokyklą. Užaugusi dvikalbėje aplinkoje, ji turėjo sugebėti išreikšti save skirtingose kalbinėse sistemose ir pradėjo domėtis universalia atvaizdo kalba. Neverbalinė raiška ir vizualinės komunikacijos galimybės yra jos kūrybos išeities taškai. Edukacinės programos metu ji kurs kūrinių seriją pagal tarpžvaigždinės komunikacijos principus. Ši vis dar galės funkcionuoti kaip tarpžvaigždinės žinios ateiviams, tačiau tapdama meno kūriniais. Taigi, menininkė pasiūlo šmaikščią idėją apibrėžti menininko veiklą kaip kai ką panašaus į žinutės ateiviams kūrimą. Taip pat kaip ir meno kūriniai, žinutės nežemiškos kilmės būtybėms yra žmonijos refleksija, kultūros, visuomenės ir mokslinių pasiekimų reprezentacija.

Vitalijus Strigunovas (g. 1990, Lietuvoje) yra menininkas, baigęs Vilniaus J. Vienožinskio meno mokyklą, studijavęs Willem de Kooning akademijoje Roterdame ir įgavęs bakalauro ir magistro laipsnius Vilniaus dailės akademijoje. 2015 metais jo darbai buvo eksponuoti XII Baltijos trienalėje. Anksčiau mokęsis tapybos, šiuo metu Vitalij Strigunkov apjungia skirtingas medijas, jo daugiasluoksniai projektai savyje įtraukia atvaizdus (nuotraukas), istorijas, veiksmus, piešinius, paveikslus, vaizdo įrašus ir instaliacijas. Savo darbuose menininkas tiria simbolinio kapitalo ekonomiką. Vykstant Ruperto edukacinei programai, jis tęs simbolinio kapitalo ekonomikos tyrimą ir tuo pačiu metu pristatys jį socialinių ir politinių problemų kontekste.