Travis Jeppesen: „Į objektus orientuoto rašymo praktika”

2016 m. sausio 13 ir 14 dienomis „Rupert“ maloniai kviečia į rašytojo Traviso Jeppeseno paskaitą ir kūrybines dirbtuves.

Į objektus orientuotas rašymas – tai naujas metodas, kuriuo siekiama apgyvendinti objektus. Jis nėra poetinis ar dailėtyrinis, tačiau turi tiek vieno, tiek kito bruožų. Tekstas lokalizuojamas meno kūrinyje bei apima visus būtinuosius prieštaravimus ir neįmanomybes, kuriuos įtvirtina aptariama praktika. Ją taikant sukuriamos sąlygos atsirasti tekstų, priemonių ir metodų įvairovei, kurioje beformiškumo impulsas verčiamas forma.

Į objektus orientuoto rašymo tėvu galima laikyti Tender Buttons autorę Gertrude’ą Stein, o motina – Mythologies kūrėją Rolandą Barthes’ą. Kita vertus, į objektus orientuotas rašymas panašesnis į judviejų negimusį kūdikį. Atgaivintas ekstradimensinės NSO ateivių rasės, egzistuojančios plotmėje, paralelioje mūsiškei, ĮOOR sugrįžo į realybę, kad ją apnuodytų.

Vilniuje Travisas Jeppesenas skaitys paskaitą, kurios metu kalbės apie svarbiausius pastarųjų metų projektus, susijusius su į objektus orientuotu rašymu, tarp kurių instaliacija 16 Sculptures, 2014 m. pristatyta Whitney bienalėje ir Wilkinson Gallery Londone kaip personalinė menininko paroda. Taipogi viešnagės metu Travisas ves kūrybines dirbtuves, skirtas menininkams, rašytojams bei visiems, susidomėjusiems į objektus orientuotu rašymu kaip kūrybos forma.

Kūrybinės dirbtuvės vyks Kazio Varnelio muziejuje trečiadienį, sausio 13 d. 14 val. Būtina išankstinė registracija info@rupert.lt, vietų skaičius ribotas.

Paskaita įvyks ketvirtadienį, sausio 14 d. 18 val., Malūnų g. 3 (Vilniaus dailės akademijos C1 pastate (šalia Fluxus tilto), pirmame aukšte.

Travis Jeppesen yra amerikiečių rašytojas, gyvenantis bei dirbantis Berlyne ir Londone. Jis yra išleidęs knygas Victims, Poems I Wrote While Watching TV, Dicklung & Others, All Fall, ir Wolf at the Door. T. Jeppeseno paskutinį leidinį The Suiciders 2013 m. išleido „Semiotext(e)“. Po knygos pasirodymo autorius surengė aštuonių valandų trukmės „skaitymų maratoną“ (marathon readings), kurio metu meno institucijų ICA (Londonas) ir Whitney Museum of American Art (Niujorkas) lankytojai turėjo progą išklausyti kūrinį nuo pradžios iki pabaigos.  Tais pačiais metais „Creative Capital/the Warhol Foundation“ T. Jeppeseną apdovanojo Arts Writers stipendija už dailės kritiką ir į objektus orientuoto rašymo – metafizinės meninio rašymo formos, kuria siekiama atskleisti objekto vidinį pasaulį – metodo sukūrimą. Pirmąjį menininko į objektus orientuoto rašymo projektą 16 Sculptures knygos pavidalu išleido „Publication Studio“. 16 Sculptures buvo pristatytas Whitney bienalėje kaip audio instaliacija, o 2014 m. vasarą Wilkinson Gallery Londone kaip personalinė menininko paroda. T. Jeppesenas yra dėstęs Goldsmiths (Londonas), Beckett University (Lidsas) ir Royal College of Art (Londonas). Pastarajame T. Jeppesenas siekia kritinio rašymo meno ir dizaino srityse filosofijos daktaro laipsnio. Jo tekstai apie meną buvo publikuoti menininkų monografijose, parodų kataloguose bei meno spaudoje – ArtforumFriezeArt in America, ir kt.

Tai bus trečioji paskaitų ciklo, organizuojamo Rupert, Nacionalinės Oslo menų akademijos (Norvegija) ir Living Art muziejaus (Islandija), paskaita, skirta „Dvigubo mazgo“ parodai, netrukus atsidarysiančiai Osle.  Artėjančios Joshua Simono ir Marinos Vishmidt paskaitos apžvelgs emocijų ekonomiką, postskaitmeninius tyrimus, neomaterializmą ir kitas temas. Papildoma informacija ir su paskaitomis susijusi literatūra artimiausiu metu bus prieinama www.doublebind.eu blog.

Projektą „Tarpdisciplininio meno projektas „Emocijų politika: menas išplėstame lauke“ bendrai finansuoja Islandija, Lichtenšteinas ir Norvegija pagal EEE finansinį mechanizmą ir Lietuvos Respublika.

Už renginio vietas dėkojame Kazio Varnelio namams-muziejui ir Vilniaus dailės akademijai.